Dozajista si tu nemusíme sáhodlouze popisovat, k čemu jsou lidem prospěšné internetové stránky. Ty jsou tu naprosto logicky od toho, aby předávaly informace nebo nejrozmanitější nabídky svého provozovatele těm ‚na druhém konci sítě‘, těm, jimž jsou tyto určeny. Ovšem jak každý aspoň trochu zasvěcený jedinec dobře ví, nejednou se nedaří tento úkol splnit. A to jednoduše proto, že zatímco na jedné straně někdo něco nabízí, nepřichází z druhé strany žádná nebo skoro žádná odezva. A to je logicky chyba.
Když se na některém webu něco nabízí, měli by tu být i ti, kdo to budou sledovat a využívat. A pokud tomu tak není, musí se zjednat náprava.
Jenže jak takové nápravy dosáhnout? Jak to zaonačit, aby ti, kdo doposud na dotyčný web ani nepáchli, tento najednou začali v dostatečném počtu navštěvovat a využívat?
Jistě, pro provozovatele onoho webu je to nadlidský výkon, je to něco, s čím si někdo takový sotva poradí, ale přesto tu jedno východisko z nouze je. A tím je SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače.
Právě díky takovým vyhledávačům totiž získávají weby svoji sledovanost velice často. Veřejnost totiž obvykle neví, kam na internetu zamířit, aby dosáhla uspokojení svých potřeb, a aby nalezla to, co hledá, využívá právě vyhledávače. Do těch se zadá hledaný pojem a rázem je tu nabídka mnoha webů, na nichž se to žádané nachází, seřazená navíc podle relevantnosti. Vyhledávače tak rozhodují o tom, co bude člověku představeno jako zřejmě nejatraktivnější a co se bude naopak krčit až někde vzadu v dlouhém seznamu, co se tedy nejspíše dočká zhlédnutí a co naopak. A díky optimalizaci se dají weby upravovat tak, aby se dosáhlo jejich ideální pozice právě ve vyhledávačích. Což je předzvěst vysoké návštěvnosti.
A co mají dělat ti z provozovatelů webů, kteří podobnou pomoc potřebují? Ti by měli optimalizovat s pomocí odborníků. Nebude to sice zadarmo, ale je jisté, že se u SEO optimalizace cena Seolight zaplacená za tuto pomoc určitě vyplatí.